Scorpion plus 26

Vindt de Scorpion Plus 26 en alle andere trikes van HP in onze webshop. Hier kunt u ook filteren op alle eigenschappen van de trikes.

Hoogzittende ligfiets Trorp Scorpion plus 26
De Trike met SUV genen

Scorpion plus 26: hoger, breder, comfortabeler - een voertuig voor alle doeleinden
Waar je ook heen wilt: je Scorpion plus 26 brengt je daarheen. Een reis naar het platteland, een lange afstand of naar de stad - met de meest overtuigende SUV-trike zul je overal de aandacht trekken. De genen van deze ligfiets combineren gemak en veiligheid met maximaal rijplezier. In elk detail vindt u een aantal extra-pluspunten. Daarom hebben we bijvoorbeeld een van onze elektromotoren uitgerust met een achteruitversnelling om manouvreren zo eenvoudig mogelijk te maken!
Ligfiets met extra hoge zitplaatsen, Scorpion plus 26

Hoger, breder, comfortabeler: de ontwerpers van HP Velotechnik hebben de SUV-klasse omgezet in de constructie van ligfietsen. Terwijl we u op dit hoogzittende voertuig plaatsen, willen we dat u in bijna elke situatie een buitengewoon overzicht hebt. Een zithoogte van 57 centimeter (22,5 ") vertegenwoordigt een unieke piek van dit soort trikes.

Driewielige trike hoge stoel Scorpion plus 26

Ervaar dynamische trike-cultuur vanaf een hoge stoel
Opstappen - zo eenvoudig als nooit tevoren! Dankzij het verbrede frame is het nog nooit zo eenvoudig geweest om op een driewieler te stappen. De brede constructie bereikt een indrukwekkende kantelstabiliteit. Ervaar de dynamische cultuur van het chassis van de Scorpion fs-klasse uit de eerste hand die harmonieus samenvloeit met de solide prestaties van deze SUV-trike. Of het nu gaat om een ​​compact 20 "achterwiel of een lichtlopend 26" wiel: het DNA van de "Generation Plus" staat garant voor een zeer verfijnd rijplezier.

Het doel bij het verbeteren van de Scorpion-klasse was het bouwen van een driewieler met een hoge zitpositie. Dat garandeert niet alleen een superieur overzicht in het verkeer, het vergemakkelijkt de montage op een manier die eerder niet werd bereikt met trikes van dit ontwerp. Maar het is aan jou: als je je Scorpion graag in een pittige speedster wilt veranderen, duurt dit maar een paar seconden. Open gewoon drie snelkoppelingshendels, haal de ErgoMesh- zitting omlaag - en installeer de harde schaalzitting !
Scorpion plus 26

Maximaal comfort is ons minimum: over een paar jaar is de elektrische achteruitversnelling voor trikes met elektrische ondersteuning  waarschijnlijk de standaard. HP Velotechnik biedt deze functie vandaag al aan. Een kleine stap in de geschiedenis van het ontwikkelen - maar een grote "Plus" voor dagelijks gebruik.

Toebehoren die logisch zijn: Scorpion plus - dat betekent in beide opzichten een "Plus" van comfort. Terwijl anderen het stuur moeten vastgrijpen, kunt u uw arm soepel op de handsteunen leggen - en uitkijken naar een ontspannen rit. Of probeer de nieuwe pedalen met hiel- en voetklem , die klikpedalen overbodig maken. Je voeten blijven super stevig in het pedaal - door je dagelijkse schoenen te gebruiken!

Scorpion plus 26

De speciale Plus: de Scorpion plus laat de SUV-genen maar in één opzicht verdwijnen: ondanks het brede frame kan hij in slechts één minuut tot zeer handige afmetingen worden gevouwen. Daarom hebben onze ontwerpers het gepatenteerde snel opvouwbare scharnier opnieuw ontworpen. En bovendien verhoogt dit herontwerp de maximale belasting.

26 inch achterwiel trike ligfiets Scorpion plus 26
Hoger, breder, comfortabeler: er zijn zeer goede redenen om de "Plus" te claimen

Het kernelement van de SUV-trike is de verende achterbrug. De geometrie komt tot bloei met het opvallende silhouet van de Scorpions met het grote 26 "achterwiel. Ontdek de manier waarop de SUV breder en hoger combineert met de onweerstaanbare voordelen van dit soort fiets: een soepelere rit, minder rolweerstand en eenvoudiger obstakels.

Begin je gewoon af te vragen: op het eerste gezicht is de Scorpion plus 26 ongeveer tien centimeter hoger en breder dan de sportieve relatieve Scorpion fs 26 . Maar het nieuwe geometrische ontwerp maakt het nu ook mogelijk dat veel kleinere rijders met hoogten vanaf slechts 1,49 meter (4'11 ") gemakkelijk op de stijlvolle trikes klimmen met volledige vering die iedereen uitnodigt: Neem plaats en begin te trappen.
Comfortabele ligfiets Trorp Scorpion plus-serie

Zelfs voor experts wordt het echte ontwerp plus duidelijk bij nadere beschouwing: de zitrand van het generatie plus-model lijkt naar voren te zijn verplaatst naar de dwarsbalken van het frame. We zeggen dat het lijkt alsof de stoel ten opzichte van het ontwerp verder naar achteren is geplaatst. Dit was nodig om het zwaartepunt te optimaliseren en het hoge voertuig in staat te stellen zijn indrukwekkende kantelstabiliteit te bereiken.
Scorpion plus 26
Klaar om meer te nemen: de achterste rekken kunnen vier conventionele tassen met een lading van maximaal 50 kg (110 lbs) bevatten zonder dat de oplaadbare batterijen en bidons in de weg zitten. Dankzij het verbeterde snel opvouwbare scharnier is de toegestane maximale belasting ook verhoogd van 140 tot 150 kilogram (309 tot 330 lbs)!
Met de Scorpion plus breidt HP Velotechnik het concept van de Scorpion-klasse uit als de eerste trike met volledige ophanging met een lichtlopend 26-inch achterwiel, dat plat kan worden ingeklapt voor transport zonder gereedschap.
Opvouwbare ligfiets Trike Scorpion plus 26
In slechts een paar eenvoudige stappen, duurt het slechts een minuut om uw Scorpion plus op te vouwen in een ruimtebesparend pakket met afmetingen van 81 × 91 × 99 cm. Zelfs met het bagagerek en de spatborden bevestigd, kan de Scorpion plus nog steeds worden ingeklapt zonder de wielen te verwijderen. En de ketting? Deze draait om zijn eigen as en blijft anders betrouwbaar waar hij zou moeten zijn, geleid door de flexibele kettingbeschermbuizen.
Scorpion plus 26 Detail Het beste deel: wanneer u de driewieler ontvouwt, stelt HP Velotechniks unieke, zelfsluitende vouwscharnier u in staat om uw opgewonden verwachting snel om te zetten in puur rijplezier!
 
Scorpion plus 26 Detail Uw bagage wordt met volledige ophanging vervoerd. Dit zorgt voor wendbare rijdynamiek en helpt uw ​​apparatuur te beschermen. Het stabiele rek (14 mm buis) voor vier fietstassen is geoptimaliseerd om de hoge laterale krachten te weerstaan ​​waaraan trikes worden blootgesteld. De fietstassen zijn laag geplaatst met een optimaal zwaartepunt, dicht bij de bestuurder aan de zijkant van het achterwiel. De Ortlieb ligfietstassen verkrijgbaar bij Maia zijn het ideale accessoire en kunnen afzonderlijk links en rechts worden bevestigd. Ze bieden ruime opslagcapaciteit en verbeteren de aerodynamica van uw trike, net als een staartkuip.
 
Scorpion plus 26 Detail De HP Velotechnik zitsystemen bieden een voorbeeldige ergonomische verbinding op de belangrijkste interface tussen de rijder en de trike. De anatomisch gevormde harde schaal BodyLink Seat kan afzonderlijk worden aangepast met behulp van quick release hendels. Na het losdraaien van de vier schroeven in het midden, kan de stoel traploos worden aangepast aan uw ruglengte. Het kan ook volledig worden verwijderd in 15 seconden, een praktische functie wanneer het regent of u het in uw auto wilt plaatsen.
 
Scorpion plus 26 Detail Als alternatief is de luchtige ErgoMesh- stoel verkrijgbaar in verschillende breedtes en hoogtes en heeft hij anatomisch gevormde zijkussens en een praktisch ritsvak in de rugleuning. Het is ook verkrijgbaar in een 5 cm bredere versie met een 5 cm langere ErgoMesh XL stoel of ErgoMesh HS plus stoel met een 11 cm hogere zitpositie. De orthopedisch indrukwekkende zitsystemen van HP Velotechnik kunnen in 15 seconden worden verwijderd met behulp van de snelkoppelingshendels, waardoor ze heerlijk uitwisselbaar zijn. Een lage stoel zorgt voor een sportieve, dynamische rit met maximale kantelstabiliteit; een hoge stoel helpt u gemakkelijk op en af ​​te stappen van de trike en biedt een duidelijk zicht. In ruil daarvoor moet een gematigde snelheid worden gehandhaafd in krappe bochten.
 
Scorpion plus 26 Detail Het comfortabel geplaatste, in de breedte verstelbare, stuur onder de stoel verlichten de belasting van uw polsen en nekspieren. Twee stuurhoogtes zijn beschikbaar. De stuurgeometrie combineert een soepele rechte lijnstabiliteit met indrukwekkende wendbaarheid. Onderhoudsvrije, afgedichte patroonlagers op het stuur en zelfsmerende stangkoplagers op de trekstangen. De wielsteunen zijn in het frame geplaatst met stevige, verstelbare A-head headsets.
 
Scorpion plus 26 Detail Beschermt uw kleding en de ketting: de aandrijfeenheid is grotendeels bedekt. De speciale geleidebuizen van duurzaam kunststof zorgen voor minimale wrijving voor een rustige rit.
 
  De optionele snelle frame-aanpassing met quick release-hendels kan worden gebruikt om de fiets snel aan verschillende beenlengtes aan te passen. In cijfers: de Scorpion plus nodigt mensen met een lichaamslengte van 1,49 tot 2,00 m (4'11 "tot 6'7") uit om plaats te nemen. Door de spuitboom in te drukken, kunt u uw Scorpion fx ook nog compacter maken voor transport.
 
Scorpion plus 26 Detail Functionele spatborden: de HP Velotechnik trike spatborden bieden uitstekende bescherming tegen spatwater van achteren en in het bijzonder vanaf de zijkant. Het binnenoppervlak van de robuuste, kunststof trike spatborden is laag naar beneden getrokken. Elegante bevestiging aan de binnenkant van het spatbord met hoogteverstelling voor banden met een breedte tot 50 mm.
 
Scorpion plus 26 Detail De Scorpion heeft een zeer veilige remwerking vanwege het lage zwaartepunt en de lange wielbasis. De standaard schijfremmen zorgen voor maximale remkracht, zelfs bij slecht weer. De voorwielen worden afzonderlijk geregeld, zodat u het binnenwiel selectief kunt remmen in bochten. Vanwege de geavanceerde stuurgeometrie van HP Velotechnik heeft dit geen invloed op de besturing tijdens het remmen. Op verzoek monteren we mechanisch of hydraulisch gekoppelde voorremmen met een handbediening en een V-rem op het achterwiel als parkeerrem.
 
  Praktisch te transporteren: HP Velotechnik heeft open wielbevestigingen ontwikkeld waarmee de voorwielen eenvoudig samen met de remschijf kunnen worden losgemaakt door slechts één bout los te draaien (standaardfunctie).
 
  Als optie bieden wij een V-rem op het achterwiel aan als parkeerrem, bediend door duimhendel aan het stuur.
 
Scorpion plus 26 Detail De instelbare vering zorgt voor maximaal rijcomfort. Belangrijk: de kwaliteit van een trikes-ophanging wordt vooral duidelijk wanneer u veel bagage vervoert of bergop rijdt. De Scorpions-ophanging maakt gebruik van het beproefde No-Squat-ophangingsconcept van HP Velotechniks: de combinatie van een zeer stijve achtervork met de verfijnde positionering van de zwenkarmscharnier, de grote kogelgelagerde kettingrol en de stutverbinding voorkomt effectief rijden krachten van het activeren van de vering en onaangename pedaalterugslag. Hierdoor kunt u te allen tijde krachtig versnellen. Met de Monarch RL luchtschok van Rock Shox. Kan de veerstijfheid eenvoudig worden aangepast aan de nuttige lading met behulp van een schokpomp. Uitgerust met instelbare hydraulische rebound-demping en een blokkeerbare compressietrap,
 
  Optimaal voor het vervoeren van kinderen of het maken van lange reizen: uw Scorpion kan een multi-track trailer met een gewicht tot 40 kg trekken. De trekhaak ontwikkeld voor de Scorpion door WEBER en HP Velotechnik heeft een stijve verbindingsplaat, die wordt gebruikt om het koppelpunt met 5 cm te verlagen. Hierdoor kan het bagagerek genieten van volledige ophanging zonder de trekhaak van de aanhangwagen aan te raken.
 
  Bescherming tegen wind en regen: de Streamer voorhoes van HP Velotechnik houdt je voeten warm en je benen droog. De hoek en hoogte van de deksels zijn verstelbaar. De regenhoes kan eenvoudig worden verwijderd met behulp van de quick release hendel en opgerold voor transport.
 
Scorpion plus 26 Detail Wilt u hulp bij elektrisch rijden? Dat kan zeker - dit is een ander domein van onze trikes! Elk voertuig van HP Velotechnik kan optioneel worden uitgerust met een elektrische rijhulp. Meer en meer mensen ontdekken de gemakkelijke manier om op een trike te rijden terwijl ze absoluut comfortabel zitten. De megatrend "E-Bike" komt hier op een hoogtepunt. De aerodynamische positie van de rijder is om energie te besparen, zodat uw waardevolle batterijcapaciteit kan worden gebruikt voor een efficiënt uitgebreid rijplezier. De techniek wordt zonder problemen in het chassis geïntegreerd. Dat geldt niet alleen voor de naafmotor in het achterwiel, maar ook voor de bedieningseenheid aan het stuur en de oplaadbare batterij - en als een heel speciale functie kunt u uw driewieler met een tweede batterij samenstellen om het bereik te verdubbelen!
... meer over elektrische hulpmiddelen)