Scorpion plus 20

Vindt de Scorpion plus 20 en alle andere trikes van HP in onze webshop. Hier kunt u ook filteren op alle eigenschappen van de trikes.

Veelzijdige ligfiets Trorp Scorpion plus 20
Mobiliteit zonder enige beperking

Scorpion plus 20: onze meest veelzijdige trike voor al je dagelijkse uitdagingen
Waar je ook heen wilt: je Scorpion plus 20 brengt je daarheen. Een reis naar het platteland, een lange afstandsreis of naar de stad - met de meest overtuigende comfort-trike trekt u overal de aandacht. De genen van deze trike combineren flexibiliteit en veiligheid met maximaal rijplezier. In elk detail vindt u een aantal extra-pluspunten. Als voorbeeld bieden we een van onze elektromotoren met een achteruitversnelling om draaien zo gemakkelijk mogelijk te maken - vanaf nu zijn er geen grenzen meer voor uw mobiliteit!
Driewielige driewieler voor volwassenen ligfiets Trike Scorpion plus 20
Hoger, breder, comfortabeler: de ontwerpers van HP Velotechnik hebben wat de sportvan-klasse vormt omgezet in de constructie van trikes . Terwijl we u op dit hoogzittende voertuig plaatsen, willen we dat u in bijna elke situatie een buitengewoon overzicht hebt. Een zithoogte van 57 centimeter (22,5 ") vertegenwoordigt een unieke piek van dit soort trikes - en bracht een Eurobike Award naar de Scorpion plus 20 toen deze werd gelanceerd op de belangrijkste fietsbeurs ter wereld.

Comfort - opnieuw gedefinieerd >>
Ligfiets met hoge zitplaats Scorpion plus 20
Ontdek het gemak van fietsen op een trike

Scorpion plus 20: dynamische rit met hoge stoel
Instappen - zo eenvoudig als nooit tevoren! Dankzij het verbrede frame is het nog nooit zo eenvoudig geweest om op een driewieler te stappen. De brede constructie bereikt een indrukwekkende kantelstabiliteit. Ervaar de dynamische cultuur van het chassis van de Scorpion fs- klasse uit de eerste hand die harmonieus samenvloeit met de solide prestaties van deze SUV-trike.
Scorpion plus 20
Het doel bij het verbeteren van de Scorpion- klasse was het bouwen van een trike met een hoge zitpositie . Dat garandeert niet alleen een superieur overzicht in het verkeer, het vergemakkelijkt de montage op een manier die eerder niet werd bereikt met trikes van dit ontwerp. Daarbij hebben onze ingenieurs de Scorpion plus 20 geoptimaliseerd om gehandicapten een door mensen aangedreven voertuig te bieden. Je hoeft alleen maar een paar, maar onderscheidende accessoires te monteren.
Toebehoren die logisch zijn: Scorpion plus - dat betekent in beide opzichten een "Plus" van comfort. Terwijl anderen het stuur moeten vastgrijpen, kunt u uw arm soepel op de handsteunen leggen - en uitkijken naar een ontspannen rit. Of probeer onze pedalen met hiel- en voetklem , die klikpedalen overbodig maken. Je voeten blijven super stevig in het pedaal - door je dagelijkse schoenen te gebruiken!
Scorpion plus 20

Maximaal comfort is ons minimum: over een paar jaar is de elektrische achteruitversnelling voor trikes met elektrische rijhulp waarschijnlijk de standaard. HP Velotechnik biedt deze functie vandaag al aan. Voor voertuigen die net zo stabiel zijn als onze ligfietsjes die achteruit rijden, is in een handomdraai. Een kleine stap in de geschiedenis van het ontwikkelen - maar een grote "Plus" voor dagelijks gebruik.

Scorpion plus 20

De speciale Plus: de Scorpion plus 20 laat de SUV-genen maar in één opzicht achter: ondanks het brede frame kan hij in slechts één minuut worden opgevouwen tot zeer handige afmetingen. Daarom hebben onze ontwerpers het gepatenteerde snel opvouwbare scharnier opnieuw ontworpen. En bovendien verhoogt dit herontwerp de maximale belasting.

Ligfiets met hoge zitpositie Scorpion plus 20

Bekroond comfort

Scorpion plus 20 staat voor uitstekend ligfiets ontwerp
Eurobike Award recumbent trike Scorpion plus 20De winnende ligfiets Scorpion plus 20 van de Eurobike-Award 14 is het derde lid van de Scorpion- familie die deze prijs voor een innovatief ontwerp en uitstekende productkwaliteit op rij heeft behaald. Net als voor de Scorpion fs 26 S-Pedelec in 2012 en voor de Scorpion fs 26 Enduro in 2013 scoorde de jury bestaande uit gespecialiseerde journalisten, design-experts en sportwetenschappers onder andere efficiëntie, ergonomie, praktische waarde, gewicht, veiligheid, milieu compatibiliteit en afwerking.

Het kernelement van de SUV-trike is het verende frame. Ontdek hoe de functies breder en hoger samengaan met de praktische voordelen van dit soort trike: een kortere wielbasis en het 20 inch achterwiel zorgen in vergelijking met de "big brother" Scorpion plus 26 voor een kleinere draaicirkel (min 60 cm) / 24 "). Boven alles is het platformrek om zelfs volumineuze ladingen te mobiliseren.
Ligfiets driewieler met korte wielbasis Scorpion plus 20
Begin je gewoon af te vragen: op het eerste gezicht is de Scorpion plus 20 ongeveer tien centimeter hoger en breder dan de sportieve relatieve Scorpion fs 20 ligfiets. Maar het nieuwe geometrische ontwerp maakt het nu ook mogelijk dat veel kleinere rijders met hoogten vanaf slechts 1,49 meter (4'11 ") gemakkelijk op de stijlvolle trikes klimmen met volledige vering die iedereen uitnodigt: Neem plaats en begin te trappen.
Comfortabele ligfiets Trorp Scorpion plus-serie

Zelfs voor experts wordt het echte ontwerp plus duidelijk bij nadere beschouwing: de zitrand van het generatie plus-model lijkt naar voren te zijn verplaatst naar de dwarsbalken van het frame. We zeggen dat het lijkt alsof de stoel ten opzichte van het ontwerp verder naar achteren is geplaatst. Dit was nodig om het zwaartepunt te optimaliseren en het hoge voertuig in staat te stellen zijn indrukwekkende kantelstabiliteit te bereiken.

Klein is mooi! Een kleiner achterwiel betekent elders een pluspunt van ruimte. Dit hebben we met veel plezier besteed aan de Scorpion plus 20 omdat je je bagage eenvoudig kunt opbergen. Zelfs grote pakketten passen gemakkelijk op de nieuwe, brede platformbagagedrager. Met de lowrider geïnstalleerd, kunnen er vier conventionele tassen onder worden geplaatst. Maar wat u ook verwacht van het voertuig, de achterste rekken kunnen een lading van maximaal 50 kilogram (110 lbs) aan zonder dat de oplaadbare batterijen en bidons in de weg zitten. Dat past zelfs voor de quick-lock beugel voor loophulpmiddelen uit het nieuwe segment "Comfort en Ability" !
Driewieler voor senioren en gehandicapte Scorpion plus 20
Uw bagage wordt met volledige ophanging vervoerd. Dit zorgt voor wendbare rijdynamiek en helpt uw ​​apparatuur te beschermen. Het stabiele rek (14 mm buis) is geoptimaliseerd om de hoge laterale krachten te weerstaan ​​waaraan trikes worden blootgesteld. De Ortlieb ligfietstassen verkrijgbaar bij Maia zijn het ideale accessoire en kunnen links en rechts afzonderlijk worden bevestigd. Ze bieden ruime opslagcapaciteit en verbeteren de aerodynamica van uw trike, net als een staartkuip.
Als je op een dag heel omvangrijke ladingen wilt dragen, zul je je Scorpion plus 20 waarderen als een gewillige pakezel. Je kunt hem zonder enige twijfel zelfs met een zeer brede trailer inzetten: overal waar de twee gestuurde voorwielen passeren, zal de trailer gemakkelijk volgen. Uw Scorpion kan een aanhangwagen met meerdere banden trekken die tot 40 kg weegt. De trekhaak ontwikkeld voor de Scorpion door Weber en HP Velotechnik heeft een stijve verbindingsplaat. Hierdoor kan het bagagerek genieten van volledige ophanging zonder de trekhaak van de trailer aan te raken.

De Scorpion plus 20 , HP Velotechnik breidt het concept van de Scorpion class als eerste volledig geveerde speed driewieler met een lichtlopende 20-inch achterwiel, die kan worden ingeklapt voor transport zonder het gebruik van gereedschappen. Het kleine achterwiel is gemaakt voor verre reizen. U zult dat meteen ontdekken wanneer u per trein of auto reist. Ingevouwen is de Scorpion plus 20 16 centimeter (6 ") kleiner in vergelijking met zijn grote broer. Voor een pakket van 81 × 91 × 83 centimeter (32 × 36 × 33") vindt u bijna overal een plaats.
Opvouwbare driewielige ligfiets Trorp Scorpion plus 20
Trouwens, het vouwproces blijft net zo eenvoudig als bekend van de andere leden van de Scorpion- familie: je hoeft slechts drie snelle ontgrendelingen te openen, de stoel af te nemen, het veiligheidsslot van het frame te openen - en de achterkant gewoon recht naar voren te vouwen tussen de voorwielen. Zelfs met het bagagerek en de spatborden bevestigd, kan de Scorpion plus 20 nog steeds worden ingeklapt zonder de wielen te verwijderen. En de ketting? Deze draait om zijn eigen as en blijft anders betrouwbaar waar hij zou moeten zijn, geleid door de flexibele kettingbeschermbuizen.
 
Scorpion plus 20 Detail Het beste deel: wanneer u de driewieler ontvouwt, stelt HP Velotechniks unieke, zelfsluitende vouwscharnier u in staat om uw opgewonden verwachting snel om te zetten in puur rijplezier!
 
Scorpion plus 20 Detail De HP Velotechnik zitsystemen bieden een voorbeeldige ergonomische verbinding op de belangrijkste interface tussen de rijder en de trike. De anatomisch gevormde harde schaal BodyLink Seat kan afzonderlijk worden aangepast met behulp van quick release hendels. Na het losdraaien van de vier schroeven in het midden, kan de stoel traploos worden aangepast aan uw ruglengte. Het kan ook volledig worden verwijderd in 15 seconden, een praktische functie wanneer het regent of u het in uw auto wilt plaatsen.
 
Scorpion plus 20 Detail Als alternatief is de luchtige ErgoMesh- stoel verkrijgbaar in verschillende breedtes en hoogtes en heeft hij anatomisch gevormde zijkussens en een praktisch ritsvak in de rugleuning. Het is ook verkrijgbaar in een 5 cm bredere versie met een 3 cm langere ErgoMesh XL stoel of ErgoMesh HS plus stoel met een 11 cm hogere zitpositie. De orthopedisch indrukwekkende zitsystemen van HP Velotechnik kunnen in 15 seconden worden verwijderd met behulp van de snelkoppelingshendels, waardoor ze heerlijk uitwisselbaar zijn. Een lage stoel zorgt voor een sportieve, dynamische rit met maximale kantelstabiliteit; een hoge stoel helpt u gemakkelijk op en af ​​te stappen van de trike en biedt een duidelijk zicht. In ruil daarvoor moet een gematigde snelheid worden gehandhaafd in krappe bochten.
 
Scorpion plus 20 Detail Comfortabel geplaatste, in de breedte verstelbare ergostaven onder de stoel verlichten de belasting van uw polsen en nekspieren. Twee stuurhoogtes beschikbaar. De stuurgeometrie combineert een soepele rechte lijnstabiliteit met indrukwekkende wendbaarheid. Onderhoudsvrije, afgedichte patroonlagers op het stuur en zelfsmerende stangkoplagers op de trekstangen. De wielsteunen zijn in het frame geplaatst met stevige, verstelbare A-head headsets.
 
  Beschermt uw kleding en de ketting: de aandrijfeenheid is grotendeels bedekt. De speciale geleidebuizen van duurzaam kunststof zorgen voor minimale wrijving voor een rustige rit.
 
  De optionele snelle frame-aanpassing met quick release-hendels kan worden gebruikt om de fiets snel aan verschillende beenlengtes aan te passen. In cijfers: de Scorpion plus 20 nodigt mensen met lichaamshoogten van 1,49 tot 2,00 m (4'11 "tot 6'7") uit om plaats te nemen. Door de spuitboom in te drukken, kunt u uw Scorpion fx ook nog compacter maken voor transport.
 
Scorpion plus 20 Detail Functionele spatborden: de HP Velotechnik trike spatborden bieden uitstekende bescherming tegen spatwater van achteren en in het bijzonder vanaf de zijkant. Het binnenoppervlak van de robuuste, kunststof trike spatborden is laag naar beneden getrokken. Elegante bevestiging aan de binnenkant van het spatbord met hoogteverstelling voor banden met een breedte tot 50 mm.
 
Scorpion plus 20 Detail De Scorpion heeft een zeer veilige remwerking vanwege het lage zwaartepunt. De standaard schijfremmen zorgen voor maximale remkracht, zelfs bij slecht weer. De voorwielen worden afzonderlijk geregeld, zodat u het binnenwiel selectief kunt remmen in bochten. Vanwege de geavanceerde stuurgeometrie van HP Velotechnik heeft dit geen invloed op de besturing tijdens het remmen. Op verzoek monteren we mechanisch of hydraulisch gekoppelde voorremmen met een handbediening en een V-rem op het achterwiel als parkeerrem.
 
  Praktisch te transporteren: HP Velotechnik heeft open wielbevestigingen ontwikkeld waarmee de voorwielen eenvoudig samen met de remschijf kunnen worden losgemaakt door slechts één bout los te draaien (standaardfunctie).
 
  Als optie bieden wij een V-rem op het achterwiel aan als parkeerrem, bediend door duimhendel aan het stuur.
 
Scorpion plus 20 Detail De instelbare vering zorgt voor maximaal rijcomfort. Belangrijk: de kwaliteit van een trikes-ophanging wordt vooral duidelijk wanneer u veel bagage draagt ​​of bergop rijdt. De vering van de Scorpion maakt gebruik van de door HP Velotechniks beproefde No Squatophangingsconcept: de combinatie van een zeer stijve achtervork met de geavanceerde positionering van het scharnier van de achterbrug, de grote kogelgelagerde kettingrol en de staande verbinding voorkomt effectief dat aandrijfkrachten de ophanging activeren en onaangename pedaalterugslag. Hierdoor kunt u te allen tijde krachtig versnellen. Met de optionele Monarch RL luchtschok van Rock Shox kan de veerstijfheid eenvoudig worden aangepast aan de nuttige lading met behulp van een schokpomp. Uitgerust met instelbare hydraulische rebound-demping en een blokkeerbare veer, biedt het de beste respons die is vastgelegd in onze tests.
 
  Bescherming tegen wind en regen: de Streamer stroomlijn van HP Velotechnik houdt je voeten warm en je benen droog. De hoek en hoogte van de stroomlijn zijn verstelbaar. De streamer kan eenvoudig worden verwijderd met behulp van de quick release hendel en opgerold worden voor transport.
 
Scorpion plus 20 Detail Wilt u elektrisch rijden? Dat kan zeker - dit is een ander domein van onze trikes! Elk voertuig van HP Velotechnik kan optioneel worden uitgerust met een elektrische rijhulp. Meer en meer mensen ontdekken de gemakkelijke manier om op een trike te rijden terwijl ze absoluut comfortabel zitten. De megatrend "E-Bike" komt hier op een hoogtepunt. De aerodynamische positie van de berijder is om energie te besparen, zodat uw waardevolle batterijcapaciteit kan worden gebruikt voor een efficiënt uitgebreid rijplezier. De techniek wordt zonder problemen in het chassis geïntegreerd. Dat geldt niet alleen voor de naafmotor in het achterwiel, maar ook voor de bedieningseenheid op het stuur en de oplaadbare batterij - en als een heel speciale functie kunt u uw driewieler met een tweede batterij samenstellen om het bereik te verdubbelen!
... meer over elektrische hulpmiddelen)