Scorpion fs20
Vindt de Scorpion fs20 en alle andere trikes van HP in onze
webshop. Hier kunt u ook filteren op alle eigenschappen van de trikes.
Trike-dynamiek comfortabel uitgebalanceerd: Scorpion fs 20
Ontdek de volledig geveerde touring trike van HP Velotechnik
Goed om te weten dat je achterover kunt leunen en ontspannen, zelfs op slechte wegen. Met de vouwbare
ligfiets touring-trike
Scorpion fs 20 hebben de engineers van HP Velotechnik volledige vering gecombineerd met chassis techniek afgeleid van moderne auto-technologie met de prijswinnende ontwerp van de
Scorpion trikes.
De lage zitpositie en een aanzienlijk hogere trapas benadrukken de sportieve houding van deze behendige trike. U kunt de resultaten van dit meesterwerk van de beste Duitse techniek meteen voelen wanneer u de eerste bocht aansnijdt: een synthese van perfecte wegligging en een maximum aan "Fahrvergnügen".
Lange wielbasis, rechte lijnen, gemakkelijk rollende 20-inch wielen en geïntegreerde onafhankelijke ophanging - het dynamische uiterlijk van de
Scorpion fs 20 laat een geweldige indruk achter.
Volledige vering
De ruwste weg wordt een opwindende rit.
Het volledig geveerde chassis van de Scorpion fs 20
Potgaten, keien, grindwegen: de toestand van de weg kan soms inderdaad schokkend zijn. Vanaf nu ga je ernaar uitkijken om die kleine uitdagingen aan te gaan. Als je eenmaal de gebaande paden wilt verlaten, heb je een snel reagerende vering, perfecte wegligging, nauwkeurig sturen en een optimale stabiliteit nodig. Nu is de
Scorpion fs 20 uw perfecte keuze.
De comfortabele MacPherson-voorwielophanging heeft een veerweg van 6 cm en maakt gebruik van een betrouwbaar veer- en elastomeersysteem. Het meest unieke kenmerk is de wishbone- en stabilisatorstangsysteem onder het kruisvormige frame. Dit zorgt ervoor dat de driewieler niet gaat tilten terwijl de vering behouden blijft. De veerpoten worden ondersteund aan het uiteinde van de stijve dwarsbalk van het frame dicht bij het wiel. De verstelbare whishbones zijn voorzien van onderhoudsvrije lagers. Met dit ontwerp konden onze ingenieurs niet-afgeveerde massa's tot een minimum beperken, waardoor een snel reagerende voorwielophanging met een verbazingwekkend laag gewicht van in totaal 17,5 kg werd bereikt voor deze volledig geveerde ligfiets. De ophangvoorspanning is instelbaar. Door de stalen veren te vervangen en de parallel geplaatste MCU-elastomeer / opvulring-stapel te variëren, kunt u de ophangingseigenschappen aanpassen,
Het stabilisatorsysteem van HP Velotechnik heeft een anti-rolbeugel voor optimale stabiliteit in bochten. Het optimaliseert de controle als je op de limiet rijdt, verhoogt de stabiliteit en minimaliseert het dippen tijdens het remmen. Het kinematische ontwerp regelt de camber en de spoorbreedte en houdt de besturing soepel lopend - vrij van rem- of stootbesturing. U zult onmiddellijk de sportieve wegligging en directe feedback van de weg voelen.
Het veersysteem is volledig geïntegreerd in het frameontwerp en isoleert uw lichaam tegen wegtrillingen. Het is volledig instelbaar voor prestaties en werkt volledig onafhankelijk van uw trapkracht. We noemen dit
No Squat- ophangingontwerp en het is een systeem dat duizenden kilometers is geperfectioneerd op
het assortiment liggende tweewielers en trikes van
HP . Wat het betekent is dat als je bergop accelereert, je versnelt zonder krachtverlies!
Enorme tractie, nauwkeurige tracking en minimaal vloeroppervlak:
opvouwbare ligfiets Trorp Scorpion fs 20
Voor gemakkelijk transport kunt u uw
Scorpion fs 20 gemakkelijk binnen 60 seconden opvouwen in een pakket van 112 × 83 × 63 cm LxHxW (met gemonteerd achterrek). Na het eenvoudig verwijderen van de voorste spatborden en voorwielen is het pakket beperkt tot slechts 112 × 74 × 46 cm, zonder achterrek is de lengte bijna minder dan 90 cm. Om eenvoudig mee te nemen, is uw
Scorpion fs 20 gefixeerd in de gevouwen positie door een aan de frame gemonteerde verstelbare snap-in die de positie veilig vasthoudt.
 |
Dubbele beveiliging: het vouwbare scharnier is voorzien van een veiligheidsbout die naar links moet worden getrokken nadat de snelontgrendeling is geopend om het scharnier te ontgrendelen. |
 |
Veel ruimte voor uw bagage, en het is allemaal volledig geveerd. Het achterste rek is een stijve constructie gemaakt van ½ "lichtmetalen buizen, ontworpen om de hoge laterale krachten te weerstaan bij het nemen van bochten op een driewieler. Extra 10 mm steunbuis om tassen lager op te hangen. Geïntegreerde vlagsteun en achterlichtbeschermbuis. Geweldige aerodynamica en hoge het verpakkingsvolume wordt gecombineerd in de ligfietstassen van Ortlieb. |
 |
De BodyLink-stoel past als een handschoen bij uw lichaam. Zittingbasis, rugleuninghoek en lengte zijn volledig instelbaar. De onderste zitkuip biedt enige zijsteun, terwijl het bovenste gedeelte voldoende ruimte biedt zodat u in bochten kunt leunen voor maximale bochtsnelheid. Optionele hoofdsteun en luchtstroom zitkussen voor optimale ventilatie. |
 |
Als alternatief kun je onze ademende ErgoMesh seat monteren. Hij wordt geleverd met een ergonomische zijdelingse demping die extra zijsteun biedt in bochten en een praktische zitzak die is geïntegreerd in de rugleuning van de stoel. Voor extra veiligheid is de zitting uitgerust met reflecterende strepen aan de zijkanten. Beide stoelen passen op dezelfde frame-bevestigingen en kunnen binnen 15 seconden van de driewieler worden verwijderd door middel van quick release-bevestigingen - dit is extra handig bij het parkeren van de driewieler in de regen of voor transport in uw auto. De ErgoMesh-stoel geeft u een zithoogte van 3 cm hoger in vergelijking met de BodyLink-stoel; met de extra hoge ErgoMesh HS-stoel wordt je stoel 14 cm hoger. Een hogere zitpositie biedt een beter zicht in het verkeer en u kunt u gemakkelijk op- en afstappen, maar met een hogere stoel zou uw trike sneller kunnen kantelen wanneer u snel in nauwe bochten rijdt. |
 |
Comfortabele ergobars onder de stoel voor ontspannen armen en polsen. De verfijnde stuurgeometrie van HP Velotechnik combineert een stabiele wegligging op hoge snelheid met een zeer kleine draaicirkel. Stuurstanguiteinden met onderhoudsvrije bussen; onderhoudsvrije cartridge-lagers bij het draaipunt van de steel. De stuurbreedte is verstelbaar. |
 |
Bescherming voor de ketting en je broek; de aandrijflijn is bijna volledig afgeschermd. Onze speciale kettingbuizen met lage wrijving garanderen een efficiënte krachtoverbrenging en stille actie. |
 |
De optionele snelversteller aan de voorzijde is voorzien van snelspanner en overtollig kettingbeheer - perfect als u uw trike met uw gezin wilt delen. Het helpt ook om uw Scorpion fs 20 nog compacter te maken wanneer deze is ingeklapt. |
 |
Geoptimaliseerde bescherming met elegante lijnen: de eigen ontwerpafdeling van HP Velotechnik ontwikkelde de "Trikefender", robuuste spatborden speciaal ontworpen voor trike-gebruik. Het binnenoppervlak en de onderrand zijn ontworpen om maximale rijderbescherming te bieden tegen spuiten, vooral in bochten. De bevestigingselementen met geïntegreerde hoogteverstelling worden afgeschermd naar binnen gericht naar de rijder geïnstalleerd. Dankzij het ronde profiel met een breedte van 2 ¼ inch kunt u brede, comfortabele banden tot 2 inch monteren. |
 |
Vanwege het lage zwaartepunt en de goed uitgebalanceerde gewichtsverdeling reageert de Scorpion fs 20 uitstekend, zelfs bij hard remmen. De standaard schijfremmen bieden geweldige remkracht, waardoor een snelle maar veilig bestuurbare afdaling mogelijk is. Elk wiel heeft zijn eigen remhendel zodat u de remkracht op het binnenwiel in scherpe bochten kunt concentreren. De stuurgeometrie van HP Velotechnik vermijdt onveilig sturen terwijl je remt. Optioneel mechanisch of hydraulisch gekoppelde voorremmen voor bediening met één hand van beide remmen. |
 |
De open uitvaleinden van HP Velotechnik voor eenvoudig verwijderen van wielen met één inbussleutel. (Standaard op de Scorpion fs 20 ) |
 |
Optionele V-rem aan het achterwiel als parkeerrem, bediend door een duimversteller aan het stuur. |
 |
Ons No Squat- ophangsysteem is geïntegreerd in het frameontwerp. Het is volledig instelbaar voor prestaties en werkt volledig onafhankelijk van uw trapkracht. Wat het betekent, is dat als je bergop accelereert, je versnelt. En omdat het je volledig van de weg isoleert, gaat je energie volledig in voorwaartse beweging. |
 |
U kunt aanhangwagens (dubbelspoor) tot 88 lbs trekken. (Zonder achterrek. Voor klanten die de Weber-koppeling gebruiken, bieden wij een adapter om de koppeling te bevestigen, zelfs met geïnstalleerde rekken.) |
 |
Wilt u elektrisch rijden? Dat doen we zeker! Elk voertuig van HP Velotechnik kan optioneel worden uitgerust met elektrische ondersteuning. Meer en meer mensen ontdekken de gemakkelijke manier om op een trike te rijden terwijl ze absoluut comfortabel zitten. De megatrend "E-Bike" komt hier op een hoogtepunt. De aerodynamische positie van de rijder is om energie te besparen, zodat uw waardevolle batterijcapaciteit kan worden gebruikt voor uitgebreid rijplezier. De techniek wordt zonder problemen in het chassis geïntegreerd. Dat geldt niet alleen voor de naafmotor in het achterwiel, maar ook voor de bedieningseenheid aan het stuur en de oplaadbare batterij - en als een heel speciale functie kunt u uw driewieler met een tweede batterij samenstellen om het bereik te verdubbelen!
( ... meer over elektrische hulpmiddelen) |
 |
Snijd door de lucht met de Streamer voorkuip . Het verbetert gegarandeerd uw rijcomfort en efficiëntie, beschermt u tegen de elementen en helpt u met minimale inspanning door de lucht te glippen. En het ziet er geweldig uit! |
Scorpion fs 20 technische gegevens
stoelhoogte |
29 cm / 11 1/3 "BodyLink stoel
32 cm / 12 1/2" ErgoMesh stoel
43 cm / 15 2/3 "ErgoMesh HS plus stoel |
pedaal as hoogte |
40–45 cm / 16 " |
Veerweg |
6 cm / 2 1/3 "voorkant
8 cm / 3 1/8" achterkant
No-Squat-Design |
stoel |
HP BodyLink zithoek
en lengte verstelbaar
of ErgoMesh- stoel |
zithoek |
41–49° |
wielgrootte |
20 "(ISO 406) |
max. bandbreedte |
5 cm |
wielbasis |
111 cm / 43 2/3 " |
spoorbreedte |
78 cm / 30 3/4 " |
breedte |
83 cm |
lengte |
172–206 cm / 67 2/3 "–81" |
formaat gevouwen |
90 × 83 × 63 cm (zonder bagagerek) |
grootte gedemonteerd |
90 × 74 × 46 cm (zonder bagagerek) |
draaicirkel |
4.76 m
diameter |
trapas |
BSA 68 mm |
gewicht |
vanaf 17,5 kg / 39 lbs incl. pedalen |
max. belasting |
130 kg / 286 lbs |
montuur |
Aluminium 7005T6 warmtebehandeld |
ophanging draaipunt |
onderhoudsvrij |
afwerking
gefosfateerd en
gepoedercoat |
Blauwe schaduwgrijze matte
Colza gele
aangepaste kleur |
rijder hoogte |
min. ca. 1,62 m / 5'5 "
max. Ca. 2,00 m / 6'7"
X-seam min. Maximaal 0,85 m *
X-seam 1,22 m |
frame garantie |
10 jaar wanneer geregistreerd |
* met korte cranks en BodyLink-stoel voor kleine rijders |
 |
 |
 |
 |